Z uwagi na dużą liczbę banery reklamowe są często ignorowane przez użytkowników sieci. Nie wzbudzają w nich emocji i denerwują. Trudnym zadaniem jest więc stworzenie banera, który rzeczywiście będzie powodował kliknięcia. Trzeba przy tym pamiętać o kilku podstawowych zasadach.

Kluczem do sukcesu jak się okazuje jest przede wszystkim prostota. Internauci nie lubią reklam krzykliwych i migających. Lepiej sprawdza się jedno zdjęcie. W przypadku banera duże znaczenie ma wezwanie do działania. W końcu musi on zachęcać użytkowników do zaangażowania, a więc kliknięcia w niego aby przejść na promowaną stronę. Najskuteczniejsze banery zawierają po prostu jasne wezwanie do działania.

Trzecim ważnym elementem jest oczywiście spójność graficzna. Baner powinien być podobny do witryny, na którą przekierowuje i pasować do wizerunku danej marki. Poza tym w XXI wieku liczy się oczywiście interaktywność. Marki prześcigają się w ciekawych pomysłach, które mogą zaskoczyć, a tym samym zainteresować internautów. W cenie jest więc kreatywność i ciekawy pomysł. Taki baner może okazać się naprawdę skuteczną formą reklamy i przynosić spore zyski.