Projektowanie graficzne broszur reklamowych rządzi się swoimi prawami i musi być wykonywane według pewnych zasad. Ustalając z klientem szczegóły danego projektu zawsze powtarzam, iż dobrze zaprojektowana broszura może pomóc w osiągnięciu sukcesu. Jednak aby było to możliwe, projekt graficzny broszury musi być dokładnie przemyślany i wykonany z jak największą starannością. Wieloletnie doświadczenie w projektowaniu graficznym broszur pozwala mi zebrać kilka podstawowych zasad, które są niezbędne podczas tworzenia takiego projektu.

Zachęcenie klienta do przeczytania broszury

Broszura reklamowa - w odróżnieniu od ulotki - wymaga od klienta przeznaczenia nieco więcej czasu na zapoznanie się z jej treścią. Dlatego najważniejszym elementem projektu powinna być okładka, która w ciągu kilku sekund zachęci bądź zniechęci do zapoznania się z umieszczonymi w środku informacjami. Tworząc projekt broszury zawsze pamiętam o tym, aby jej okładka zapowiadała atrakcyjne wnętrze. Dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie informacji o wyjątkowej promocji bądź ofercie ograniczonej czasowo, gdyż mało kto nie ulegnie tak przedstawionemu hasłu.

Zatrzymanie klienta

Głównym celem broszury reklamowej jest marketingowe przedstawienie towarów i usług proponowanych przez daną firmę. Jednak samo umieszczenie treści reklamowych może nie przynieść oczekiwanych skutków - tym bardziej, iż współczesny człowiek każdego dnia styka się z określonymi reklamami i promocjami. Sporą powierzchnię broszury warto wykorzystać także do innych celów - na przykład do zaprezentowania przydatnych i praktycznych informacji. Broszura zawierająca jedynie reklamy najprawdopodobniej trafi do kosza, natomiast książeczka zawierająca konkretne informacje ma szansę zostać z klientem na nieco dłuższy okres czasu. A ewentualny powrót do niej po kilku dniach może skutkować dokonaniem zakupu.

Zmobilizowanie klienta do działania

Ostatnim krokiem w projektowaniu graficznym broszury powinno być zachęcenie klienta do podjęcia odpowiednich działań. W tym przypadku sprawdzą się hasła zachęcające do odwiedzenia strony internetowej i szybkiego skorzystania z danej oferty. Jednocześnie należy pamiętać, iż zachęty nie mogą być zbyt nachalne, a sama oferta powinna być wzbogacona promocjami, zniżkami bądź rabatami.

Dobrze zaprojektowana broszura reklamowa to niezwykle silne narzędzie reklamowe, które nie tylko zainteresuje i zachwyci odbiorcę, ale także przedstawi korzyści i zachęci do skorzystania z oferty.