Dec19
Firma w wielkim formacie
Po spędzeniu wielu lat w branży reklamowej wydaje mi się, że prawa designu nie są mi obce. Wiele z nich poznałam w praktyce, ucząc się ich metodą prób i błędów. Na początku często zdarzało mi się źle oceniać intencje klientów, dodając zbyt dużo własnej wizji do wizerunku ich firm. Teraz jestem mądrzejsza, wiem, gdzie przebiegają granice, stąd przedsiębiorcy nie muszą się obawiać, że zniszczę ich starannie zaprojektowaną komunikację wizualną.
Jedną z rzeczy, którą bardzo często zdarza mi się tworzyć, jest projekt i druk plakatu reklamowego. O ile sam design jest moim dziełem, o tyle wydrukowanie powierzam zaufanej firmie, posiadającej specjalistyczne maszyny oraz wiedzę poligraficzną. Ze swojej strony zaś staram się dostosować moje prace do ich standardów technicznych, dzięki czemu klient w produkcie końcowym otrzyma wszystko, co najlepsze.
Wysoka jakość wykonania to w dzisiejszych czasach niezaprzeczalny standard. Nikt nie zgodzi się płacić wysokich cen za coś byle jakiego i banalnego. Dlatego jako doświadczony grafik reklamowy mam na względzie wiele czynników wypływających na odbiór plakatu reklamowego – jego barwę, normy, kształty i formaty drukarskie. Nie wyobrażam sobie stworzenia wielkoformatowego bannera, na którym umieściłabym slogan napisany drobnym krojem czcionki.
Zawsze przeprowadzam wyczerpujący wywiad z klientem, zanim przystąpię do realizacji zlecenia. Pytam o szczegóły, które mają znaczenie, choć mogą się wydawać nieistotne z punktu widzenia zlecającego, np. jakie on sam ma odczucia względem produktu. To pomaga mi określić, jakie elementy mają dla niego największe znaczenie i na nich się skupić.