Praca grafika - wizytówki dla firm

Z powyższego wynika, że praca grafika może w dużej części opierać się na projektowaniu wymieniowych identyfikatorów. Moje doświadczenie zawodowe potwierdza tą tezę i chociaż wykonywanie wizytówek, obecnie jest dla mnie sprawą zdecydowanie prostą, to początki wcale takie nie były.

Wizytówki dla firm - niby prosty temat

Wizytówki dla grafika wydają się być jedną z prostszych rzeczy, ale na początku warto jest poznać kilka reguł, jakie ułatwią robotę. Pierwsza rzecz jaką należy uwzględnić, to fakt dla kogo wykonujemy wizytówkę. Inaczej powinniśmy to zrobić kiedy klientem jest poważny biznesmen, a inaczej jeśli mamy wykonać wizytówkę dla kogoś, kto zajmuje się rozrywką. Kolejny aspekt to kompozycja i czytelność wizytówki. Prostota jest najlepszym rozwiązaniem, ale powinna ona być zabiegiem sprawiającym, że wizytówka jest bardziej czytelna, ale w żadnym wypadku nie powinna prowadzić do nudnej kompozycji. Kolejne aspekty są już czysto techniczne, dotyczą rodzaju papieru oraz rozmiaru. Kiedy rozpoczynałem własne realizacje zleceń dotyczące wizytówek, musiałem przygotowywać zdecydowanie więcej propozycji dla klienta. Obecnie doświadczenie podpowiada mi, co komu powinno się spodobać bardziej.