Obserwując zachowania konsumenckie, zauważyłam, że najbardziej skutecznym językiem perswazji jest grafika. Klient przede wszystkim zwraca uwagę na bodźce wzrokowe, parametry opisujące jakość produktu są zdecydowanie mniej ważne, choć także istotne. To powoduje, że projektowanie grafik dla firm jest wyzwaniem, któremu może sprostać jedynie doświadczony fachowiec.

Projektowanie grafik dla firm to proces wieloetapowy. Stworzenie odpowiedniego wzoru musi uwzględniać kilka czynników. Po pierwsze, jest to oczywiście atrakcyjność grafiki, która będzie związana z reklamowaną marką tematycznie, tak żeby wizerunek wzoru po jednym rzuceniu okiem zapadł w pamięć i pozostał w podświadomości klienta, jako skojarzenia z daną branżą. Dzięki temu, np. na hasło usługi detektywistyczne, w pamięci potencjalnego klienta będzie już istniała dana marka, do której po pomoc najpewniej zwróci się w pierwszej kolejności. Po drugie, grafika musi się wyróżniać, być oryginalna, atrakcyjna, ale przede wszystkim cechować się zdolnością oddziaływania, inaczej mówiąc mieć siłę perswazji. Tego typu elementy graficzne potrafią wzbudzić w kliencie zainteresowanie, które przekłada się na zrodzenie w sobie potrzeby do skorzystania z danego produktu.